• español
    • English
    • français
    • português (Brasil)
  • español 
    • español
    • English
    • français
    • português (Brasil)
  • Login
Universidad de Los Andes

  • Inicio
  • Facultades
  • Unidades de Investigación
  • Investigadores
  • Revistas
  • Postgrados
  • Eventos
Ver ítem 
  •   SaberULA Repositorio Institucional de la Universidad de Los Andes, Mérida - Venezuela: Página Principal
  • Facultades
  • Facultad de Odontología
  • Articulos, Pre-prints (Facultad de Odontología)
  • Ver ítem
  •   SaberULA Repositorio Institucional de la Universidad de Los Andes, Mérida - Venezuela: Página Principal
  • Facultades
  • Facultad de Odontología
  • Articulos, Pre-prints (Facultad de Odontología)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Assessing learning through portfolio use by university students. The experience of an esp class in Venezuela

Thumbnail
Ver/
Texto completo (118.6Kb)
Fecha
2008-11
Autor
Perdomo, Bexi J.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Compartir por...
| | |
Resumen
Portfolio use has widely been recommended for facilitating learning as well as for assessing it. However, in Venezuela this tool has scarcely been used and explored, especially in the ESP field. Hence, the objectives of the present research were, in the first place, to describe portfolio use by university undergraduate students enrolled in an ESP course and secondly, to know their perceptions about its use. In this sense, the study had a descriptive, transversal design. Participants were 95 students taking ESP as part of their subjects in the first year of their careers. Data were gathered directly from students’ portfolios and through a Lickert 20-item questionnaire. The analysis of the data was descriptive. Students had a media score up to 14,74 in their portfolios (Standard deviation= 4,24). Besides, it was possible to observe that students perceive portfolio as a useful tool for learning and assessing learning, even more useful than a regular written test. It was also observed that some students admit that they did not follow instructions for building portfolios properly and that that might have negatively affected the elaboration and helpfulness of it. It was concluded that portfolio happens to be helpful for students with tight schedules like dentistry students because it let them to manage better their time for evaluations. Hence, it is recommended to inform ESP teachers and students more about learning tools like portfolio that enhance students’ autonomy and that let them to manage their own progress, especially in higher education levels.
URI
http://www.saber.ula.ve/handle/123456789/38813
Colecciones
  • Articulos, Pre-prints (Facultad de Odontología)
Información Adicional
Correo Electrónicobexi@ula.ve
DescripciónPonencia presentada en: ICERI2008, the 1st International Conference of Education, Research and Innovation was held in Madrid (Spain) on the 17th, 18th and 19th of November, 2008.
PaísVenezuela
InstituciónUniversidad de Los Andes

Univesidad de Los Andes

  • Rectorado
  • Vicerectorado Académico
  • Vicerectorado Administrativo
  • Secretaría

Navegación por documentos

  • Por Fecha de Publicación
  • Por Autores
  • Por Títulos
  • Por Palabras Clave

Preguntas Frecuentes

  • ¿Cómo publicar?
  • ¿Cómo enviar o actualizar información?
  • ¿Cuál es la Licencia de Depósito de documentos en SaberULA?
  • ¿Qué es un Repositorio Institucional (RI)?
  • ¿Cómo obtengo RSS por tipo de documentos?

Ubícanos

  • emailsaber@ula.ve
  • +58-0274-240.23.43
  • Mérida - Venezuela

Síguenos

facebook  twitter   

Contacto | Sugerencias

Licencia Creative Commons Todos los documentos publicados en este repositorio se distribuyen bajo una
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Venezuela .

SaberULA Repositorio Institucional de la Universidad de Los Andes, Mérida, Venezuela 2018.

DSpaceDSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace.
Theme by  Atmire NV

 

 

Listar

Todo Saber-ULAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Mi cuenta

Acceder

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Univesidad de Los Andes

  • Rectorado
  • Vicerectorado Académico
  • Vicerectorado Administrativo
  • Secretaría

Navegación por documentos

  • Por Fecha de Publicación
  • Por Autores
  • Por Títulos
  • Por Palabras Clave

Preguntas Frecuentes

  • ¿Cómo publicar?
  • ¿Cómo enviar o actualizar información?
  • ¿Cuál es la Licencia de Depósito de documentos en SaberULA?
  • ¿Qué es un Repositorio Institucional (RI)?
  • ¿Cómo obtengo RSS por tipo de documentos?

Ubícanos

  • emailsaber@ula.ve
  • +58-0274-240.23.43
  • Mérida - Venezuela

Síguenos

facebook  twitter   

Contacto | Sugerencias

Licencia Creative Commons Todos los documentos publicados en este repositorio se distribuyen bajo una
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Venezuela .

SaberULA Repositorio Institucional de la Universidad de Los Andes, Mérida, Venezuela 2018.

DSpaceDSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace.
Theme by  Atmire NV